phones-givt
logo-givt

ART DIRECTION & UI DESIGN

Branding, Art Direction en het interaction/visual design van deze handige app. Van de uitdaging tot een greep uit de ontwerpen.

ART DIRECTION & UI DESIGN

Branding, Art Direction en het interaction/visual design van deze handige app.

De uitdaging

Bij het eerste gesprek met initiatiefnemer Sjoerd van Oort was het idee heel helder: een mobiele app waarmee je digitaal aan een collectant kan geven. We vroegen ons af: Hoe kunnen mensen blijven geven zoals ze gewend zijn? Hoe is dat mogelijk terwijl contant op zak hebben steeds minder voorkomt? En hoe kunnen collectanten en straatmuzikanten hun eigen zakken, manden of bakken blijven gebruiken?

Maar naast het idee was veel nog niet helder. We zijn gaan brainstormen, schetsen en ik ben zelf aan de test gegaan. Met mobiele apparaten, collectezakken en ontvangers in m'n hand, ben ik gaan ontdekken hoe de app moest gaan functioneren.

strategy

Het concept

Ik ben aan de slag gegaan met de doelgroep, de doel van de app en welke stijl, kleuren en typografie daar bij past. Het creeëren van het interaction design, prototypes en veel testen bij de pilotgebruikers leverde waardevolle inzichten op om de overstap te maken naar het visuele werk.
Het UI-design moet vooral simpel, snel en privé zijn. 


givt-uitleg

SIMPEL EN PRIVÉ

Een app die draait om één functionaliteit: Geven. In de achtergrond gebeurt er veel, maar in de voorgrond moet het zo simpel en privé mogelijk zijn. Vandaar dat het eerste scherm de basis vormt en dat het geefbedrag zacht vormgegeven is.

SIMPEL EN PRIVÉ

Een app die draait om één functionaliteit: Geven. In de achtergrond gebeurt er veel, maar in de voorgrond moet het zo simpel en snel als mogelijk zijn. Vandaar dat het eerste scherm de basis vormt. 

GEVEN IS EMOTIONEEL

Omdat geven gaat om veel meer dan het verplaatsen van geld, is het contact enorm belangrijk. De app dient dit doel. Het beste design is vaak een manier vinden om de gebruiker niet in de weg te staan. Een tikkeltje warmte vinden we terug in de kleuren en stijl.

GEVEN IS EMOTIONEEL

Omdat geven gaat om veel meer dan het verplaatsen van geld, is het contact enorm belangrijk. De app dient dit doel. Het beste design is vaak een manier vinden om de gebruiker niet in de weg te staan. Een tikkeltje warmte vinden we terug in de kleuren en stijl.

givt-flow

Givy

Om de User Experience van het "geven" positief en warm te maken, is het karakter Givy daar. Hij staat aan de kant van de gebruiker en bevestigt als alles goed is gegaan en staat klaar voor vragen en tips.

Givy

Om de User Experience van het "geven" positief en warm te maken, is het karakter Givy daar. Hij staat aan de kant van de gebruiker en bevestigt als alles goed is gegaan en staat klaar voor vragen en tips.

Givy

Ik heb gewerkt aan:

  • Designconcepten en User Experience 
  • Art Direction van Givt-brand en UI Design
  • Prototypes, testen en research in pilotfase
  • On-going: advies en workshops

Meer zien?

Ik kan vrijblijvend een presentatie geven over mijn werk bij Givt.
Zie hier hoe je contact met me op kunt nemen.

Meer zien?

Ik kan vrijblijvend een presentatie geven over mijn werk bij Givt.
Zie hier hoe je contact met me op kunt nemen.

Kijk ook eens naar

GivtArt Direction

TomTom SportsArt Direction